فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو

آشنائی با فن خطابه ، اصول مخاطب شناسی ، مناظره ،مباحثه ، تدریس ،قصه گوئی ،دکلمه ، مجریگری و زبان بدن

کتابشناسی فن بیان : مخاطب شناسی و تبلیغ

شابک: 964-7163-76-2 
قیمت پشت جلد: 5000
تاریخ نشر: 851226
شماره چاپ: 1
شمارگان: 3000
تعداد صفحه: 58
کد کنگره: 3م75ج/62/BP11
کد دوئی: 297.045 
چاپ شهر: قم
ابعاد: پالتویی
نوع جلد: شومیز
زبان کتاب: فارسی

موضوعات: 
اسلام - تبلیغات ،تبلیغات - جنبه های مذهبی - روانشناسی ،


گرداورندگان: 
علی کرم جلالوند ،


انتشارات: 
نورالسجاد ،

+ نوشته شده در  شنبه 11 اردیبهشت1389ساعت 8:57 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : عبور از مخاطب شناسی سنتی

شابک: 964-96794-0-5 
قیمت پشت جلد: 25000
تاریخ نشر: 850726
شماره چاپ: 1
شمارگان: 1500
تعداد صفحه: 208
کد کنگره: 9س2ف/1009 PN
کد دوئی: 808.068 
چاپ شهر: تهران
ابعاد: رقعی
نوع جلد: شومیز
زبان کتاب: فارسی

موضوعات: 
ادبیات کودکان و نوجوانان ،مخاطبان ،


گرداورندگان: 
علی اصغر سیدابادی ،


انتشارات: 
فرهنگها ،


چکیده کتاب: به تصریح کتاب: مخاطب شناسی سنتی برای همه ی متن ها مخاطبی یکسان در نظر می گیرد و مخاطب شناسی مستقل از متن را ممکن می داند . اما نگارنده در کتاب حاضر مدعی است که مخاطب شناسی وابسته به متن است و به جای مخاطب شناسی باید از مخاطب شناسی ها سخن گفت. او در کتاب اگرچه بر مخاطب شناسی در ادبیات کودک تاکید می کند اما در پیشینه ی بحث مروری بر مخاطب شناسی در ادبیات نظریه های ادبی مخاطب محور و تحولات مفهوم مخاطب در نظریه های ارتباط دارد. او در پایان پیشنهادهایی را در توصیف رابطه ی مخاطب و متن نیز چگونگی ورود به بحث مخاطب شناسی مطرح می سازد. به تصریح وی: باید انتظارمان را از شناخت مخاطب واقعی کنیم و خیال نکنیم که می توانیم خرافه ی از یاد رفته و منسوخ شناخت کامل همه جانبه و دایمی را زنده کنیم بلکه باید به این واقعیت تن در دهیم که شناخت مخاطب شناختی حداقلی است و شناخت حداکثری ناممکن است. از سوی دیگر بپذیریم که کودکان و نوجوانان واقعیاتی متکثر با گرایش ها باورها و علایق متنوع اند و ما نمی توانیم متولی ارتباط با همه ی انان باشیم و ناگزیر از محدود کردن مخاطبان هستیم. تحدید و تدقیق مخاطب مهم ترین گام در شناخت مخاطب است و هرچه دایره ی مخاطبان خود را با دسته بندی های گوناگون محدود کنیم امکان شناخت مخاطب را بیش تر کرده ایم. اگرچه شناخت ویژگی های مخاطب می تواند کمک زیادی در مخاطب شناسی مورد نظر ما داشته باشد اما شناخت واکنش های مخاطب به متون نیازمند پژوهش های گسترده تری است. این پژوهش ها می توانند بر اساس شناخت ویژگی های مخاطب دسته بندی شوند. اما از سوی دیگر می توانیم از راه پژوهش درباره ی واکنش های مخاطبان به متون متفاوت ضمن پیش بینی پذیر کردن این واکنش ها با دسته بندی های متفاوت به شناخت بهتری از مخاطبان نیز دست پیدا کنیم. یکی از راه های دست یابی به شناخت بهتر از مخاطبان تحلیل متون بر حسب واکنش مخاطبان است .

+ نوشته شده در  شنبه 11 اردیبهشت1389ساعت 8:55 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : اصول مخاطب شناسی تبلیغی

شابک: 964-8769-51-6 
قیمت پشت جلد: 15000
تاریخ نشر: 841210
شماره چاپ: 2
شمارگان: 1500
تعداد صفحه: 272
کد کنگره: 6الف2ص/HM1231
کد دوئی: 303.375 
چاپ شهر: قم
ابعاد: وزیری
نوع جلد: شومیز
زبان کتاب: فارسی

موضوعات: 
اسلام - تبلیغات ،تبلیغات - جنبه های روانشناسی ،تبلیغات ،


گرداورندگان: 
عبدالمجید صادقی ،


انتشارات: 
زمزم هدایت ،

+ نوشته شده در  شنبه 11 اردیبهشت1389ساعت 8:51 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

تاریخ سخنوری : البیان و التبیین جاحظ

البیان و التبیین

البیان و التبیین: این کتاب که یکی از آخرین آثار جاحظ است، گنجینه‌ای گرانبها ست، از نکته، داستان، روایت و شعر و نثر عربی که بدون هیچ نظمی در جلدهای چهارگانۀ کتاب نهاده شده است. رشته‌ها و موضوعهای اصلی کتاب، یعنی دانشهای بلاغت و بیان، حتى اگر از نو جمع‌آوری شوند، باز به هیچ نظامی در نمی‌گنجد. 
کوشش برخی نویسندگان، چون طه حاجری ( الجاحظ...، 423 بب‍ ‌) در کشف تئوری بلاغی و بیانی قانع‌کننده نیست. عبدالسلام هارون در پایان کتاب (3/105-110) خواسته است فهرستی موضوعی، دربارۀ بیان و بلاغت تدارک ببیند و دامن پراکندگی موضوعهای مربوط به آن دو دانش را فراهم آورد. سر فصلهای این فهرست محتوای کتاب را تا حدی نمایش می‌دهد: ادب، ازدواج، اطناب، الفاظ، ایجاز، بدیع، بلاغت، بیان، خطابه، رسائل، سجع، شعر و شعرا، سکوت، گنگی (العیّ)، فصاحت، قصه، کلام، زبان گرفتگی (لثغة)، لغزش نحوی (لحن)، معما، لکنت و جز آن. این فهرست و فهرستهای دیگر (مثلاً نک‍ : جبر، 40-52؛ نجم، 88-96) بی‌گمان اندیشه‌هایی بسیار کلی دربارۀ محور‌های اصلی کتاب به خواننده می‌دهند. اما این عیب را هم دارند که «واقعیت جاحظی» را از ذهن او می‌زدایند. به گمان ما، همۀ اهمیت جاحظ بیشتر در آن روایتهای کوتاه و بی‌شمارِ ظریف و نکته‌آمیز است که کتابهایش ــ و به خصوص البیان ــ را آکنده‌اند. 
بی‌گمان او نخستین نویسنده‌ای است که توانسته است درون جامعۀ پویا و پر هیاهوی خود، به پدیده‌های بسیار گوناگون زندگی بنگرد و با دید شکافندۀ نقّاد، جنبه‌هایی را که معمولاً از چشم دیگران پنهان می‌ماند، بیابد و به زبانی سخت شیرین و خالی از پرگوییهای معمول، برای آیندگان باقی گذارد. آگاهیهایی که او به دست می‌هد، به یک حوزه منحصر نمی‌گردد: شاعر، نویسنده، ادیب، مردم‌شناس، جامعه‌شناس و حتى تاریخ‌دان، متکلم و در یک کلام، همگان می‌توانند از این خوان رنگارنگ بهره‌مند شوند. 
پراکندگی اطلاعات در البیان، موجب می‌شود که نتوانیم انگیزۀ یگانه‌ای برای تألیف بیابیم؛ از این رو، دشمنی با شعوبیه و اصولاً فارسی ستیزی را که برخی (مثلاً نک‍ : نجم، 88-89) تنها انگیزۀ جاحظ پنداشته‌اند، در حقیقت انگیزه‌ای در میان دهها انگیزۀ خرد و کلان دیگر بوده است. 
بی‌نظمی کتاب البیان که همۀ تحلیلگران امروزی را به خود مشغول داشته، از نظر گذشتگان نیز پنهان نبوده است. مثلاً ابوهلال عسکری که البیان را بهترین کتاب در بلاغت می‌پنداشته، چنین گفته است (ص 13): «... فن بلاغت و بیان در کتاب پراکنده‌اند»؛ اما ابن قدامه (نک‍ : جبر، 49) معتقد است که جاحظ، بیان و فنون را در کتاب خود نیاورده، و اساساً این کتاب شایستۀ آن نام (= بیان) نیست. 
با این همه، کتاب البیان، زود به اوج شهرت رسید، چندان که ابن خلدون در سدۀ 9ق/ 15م آن را همراه با الکامل مبرد، ادب الکاتب ابن قتیبه، و النوادر اسماعیل قالی بغدادی، 4 پایۀ فن ادب خوانده است (1/553). 
اینک باید دید که آیا خود جاحظ بر پراکندگی این «فیشهای» درهم ریخته مشعر بوده است؟ چند روایت بر روشن‌بینی او دلالت آشکار دارد. مثلاً پس از گفت‌و‌گوهای مفصل، هنگامی که مبحث «بیان» را باز می‌کند، چنین اظهار می‌دارد: «حق آن بود که این باب، در آغاز کتاب بیاید، ولی ما آن رابنابر تدبیری عقب انداختیم» ( البیان، 1/76). 
اما در روایتی دیگر می‌بینیم که «این تدبیر»، چیزی جز ناتوانی او از نظام بخشیدن به روایات نبوده است: «حق آن بود که دربارۀ نام خطیبان...، نخست نام جاهلیان را برحسب مرتبت بیاوریم و سپس خطیبان عصر اسلام را... و امور را باب باب و جدا جدا بخش‌بندی کنیم، و هر که را خدا و پیامبر‌(ص) پیش انداخته‌اند، در آغاز آوریم...، اما چون از سامان بخشیدن و چیدن روایات عاجز شدم، همه را یکجا آوردم» (همان، 1/306). 
جاحظ برای پراکنده‌گویی خود، بهانۀ فریبندۀ دیگری هم دارد که برخی از محققان هم کم و بیش باور کرده‌اند (مثلاً نک‍ : فاخوری، 29). وی می‌گوید: «من این کتاب را به شعرها و نثرهای بسیار می‌آرایم تا خواننده پیوسته از موضوعی به موضوعی دیگر رود و خستگی بر او چیره نگردد، زیرا حتى زیباترین ترانه ها هم اگر به درازا کشد و یک‌نواخت باشد، شنونده را خسته می‌کند» (برای تفصیل این روایت، نک‍ : فاخوری، همانجا؛ نیز نک‍ : جاحظ، الحیوان، 7/162). 

منبع :

http://www.cgie.org.ir/shavad.asp?id=123&avaid=6342

+ نوشته شده در  پنجشنبه 29 بهمن1388ساعت 5:54 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : فن الخطابه و تطوره عند العرب

 

کتاب شناسی فن بیان

فن الخطابه و تطوره عند العرب

نویسنده : حاوی ایلیا

ناشر : دارالثقافه ، بیروت ، ۵۰۹ صفحه

+ نوشته شده در  پنجشنبه 8 بهمن1388ساعت 1:16 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : آوا شناسی

 

آواشناسی (فونتیک) 
 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 192
  • نشر: آگه (01 دی، 1388)
  • شابک: 964-329-056-5
  • قطع کتاب: رقعی

   

+ نوشته شده در  پنجشنبه 8 بهمن1388ساعت 11:19 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : مخاطب شناسی

 

این مجموعه آموزشی، روشهای موثر ایجاد علاقه و اصول برقراری روابط صمیمانه را به شما می آموزد و به شما کمک خواهد کرد تا روابط بهتری را با طرف مقابل خود برقرار کنید. همچنین شما خواهید توانست تا شخصیت افراد را از روی حرکت بدن آنها درک کنید و یا به عبارتی زبان بی صدای بدن را میآموزید.

توضیحات بیشتر :

آموزش شناختن روحیه و افکار خوانی افراد از طریق حرکات فرد مورد نظر و ...

اثری دیگر از استاد پرتوان و سردبیر مجله موفقیت استاد حلت

کافیست فقط یک بار امتحان کنید !!!

تمام افرادي كه ما با آنها در ارتباطيم به دنبال گمشدة خود در اين دنياي بزرگ مي‌گردند. خود ما نيز به دنبال كسي هستيم كه اگر اوقاتي را با او سپري مي‌كنيم اين دقايق از بهترين‌ها و به ياد ماندني‌ترين لحظاتزندگي مان باشد و هر چه شناخت ما از خود و سپس از اطرافيان بيشتر باشد ارتباطمان شكل بهتري به خود مي‌گيرد.


اگر بتوانيم در چند برخورد اول مخاطب‌مان را بشناسيم شايد بتوانيم از تنش و درگيري‌هاي بعدي جلوگيري كرده باشيم و يا شايد سرعت برقراري ارتباطمان بيشتر باشد.


افراد را از نظر روحي مي‌توانيم به سه دسته 1 - بصري 2 - سمعي 3 - لمسي تقسيم كنيم و اين از ضروري‌ترين دانستني‌ها مي‌باشد. ممكن است كسي هر سه حالت را داشته باشد اما به طور حتم يكي از اين حالتها غالب است‌.


حالا ببينيم كه اين كيفيت‌ها چگونه‌اند: 
افراد بصري‌: اين افراد بيشتر به كيفيت‌هاي ديداري توجه دارند و تصاوير براي آنها اهميت بيشتري دارد. سريع صحبت مي‌كنند و... از حركات دست بسيار استفاده مي‌كنند و هر آنچه را تعريف مي‌كنند به گونه‌اي مي‌گويند كه مخاطب تصوير آن را در ذهن خود ببيند.

افراد سمعي‌: اين افراد بيشتر به شنيده‌ها توجه دارند. كلام و طنين و آهنگ را به خاطر مي‌سپارند. هيجان كمتري دارند. آهسته صحبت مي‌كنند و سعي مي‌كنند كه بيانشان شيوا و رسا باشد.


افراد لمسي‌: اين افراد بيشتر به كيفيت‌هاي لمسي توجه دارند و از آنچه لمس كرده‌اند صحبت مي‌كنند. خيلي آرامند حتي يك نوع رخوت و سستي را مي‌توان در آنها ديد. احساس آنها از ديگران عميق‌تر است‌


زندگی خود را به شاهکاری بی همتا تبدیل کنید و با تکرار عبارات جادویی سرنوشت خویش را در دست گیرید. شما با دیدن این برنامه به گروهی می پیوندید که هر روزشان حماسه ای وهر لحظه شان پر از تاثیر است. اولین شرط ارتباط و نفوذ قانون بزرگ پذیرش است انسانها را همانطور که هستند بپذیرید نه آنگونهکه شما می خواهید.


با تسلط بر این آموزشها خواهیم توانست سریعا باعث آرامش و اطمینان دیگران شویم و به افکار و اندیشه های درونی و شخصی دیگران نفوذ کنیم و روی آنها تاثیر بگذاریم.

چگونه در بحثها و گفتگوها بر دیگران مسلط شویم و حداقل اجازه ندهیم دیگران هنگام بحث و گفتگو بر ما تسلط یابند.


همچنین در این مجموعه با قواعد طلایی زبان بدن در ارتباط موثر با دیگران آشنا خواهیم شد که بر روی افراد آثار روانشناسی دارند. مثلا آموزش: اگر با غریبه ای برخورد می کنید که زن است هرگز برخورد اول رااز کنار شروع نکنید. بلکه ابتدا در روبرویش بایستید و سپس بتدریج در کنارش قرار گیرید. زنان از غریبه هایی که بی مقدمه و ناگهان در کنارشان می ایستند خوششان نمی آید


همچنین آموزش این روشها در برقراری ارتباط برای فروش بیشتر محصول تاثیر زیادی خواهند گذاشت. این مجموعه آموزشی بصورت ویدیوئی و فارسی بوده در قالب 2 CD ارائه شده است.


تهیه این مجموعه به همه افرادی که به نوعی خواهان برقراری ارتباط موثر با دیگران و یا ایجاد علاقه و نفوذ در دیگران هستند و همچنین مدیران و بازاریابان فروش حتما توصیه می شود

 لینک سفارش برای خرید :

http://www.3ib.ir/product.php?id=96

+ نوشته شده در  پنجشنبه 8 بهمن1388ساعت 11:5 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : تقویت حافظه

 

مجموعه آموزشي ذهن برتر كه در مدت 28 جلسه كه هر جلسه نيم ساعت است توسط یکی از برترین اساتید حافظه ایران در شبكه آموزش به نمايش در آمد . اين دوره كه نحوه به خاطر سپاري مطالب درسي بدون فراموشي و يادگيري زبانها ي خارجي و هم چنين استفاده از ذهن به بهترين شكل و ساده ترين روش ممكن را اموزش داده است با نازل ترين قيمت به فروش ميرسد .
موضوع مباحثات مطروحه درجلسات:
1- جلسه اول : آرامش
2- جلسه دوم : دلايل تندخواني
3- جلسه سوم : تندخواني 1
4- جلسه چهارم : تندخواني 2
5- جلسه پنجم : تندخواني 3
6- جلسه ششم : تندخواني 4
7- جلسه هفتم : خواندن بادرك 1
8- جلسه هشتم : خواندن بادرك 2
9- جلسه نهم : خواندن بادرك 3
10-جلسه دهم : خواندن بدون فراموشي 1
11- جلسه يازدهم : خواندن بدون فراموشي 2
12- جلسه دوازدهم : خواندن بدون فراموشي 3
13- جلسه سيزدهم : شرايط مطالعه 1
14- جلسه چهاردهم : شرايط مطالعه 2
15- جلسه پانزدهم : تكنيكهاي تقويت حافظه 1
16- جلسه شانزدهم : تكنيكهاي تقويت حافظه 2
17- جلسه هفدهم : تكنيكهاي تقويت حافظه 3
18- جلسه هجدهم : تكنيكهاي تقويت حافظه 4
19- جلسه نوزدهم : تكنيكهاي تقويت حاقظه 5
20- جلسه بيستم : تغذيه صحيح براي مغز
21- جلسه بيست ويك : آزمايش تقويم
22- جلسه بيست ودو : پرورش دقت
23- جلسه بيست وسه : تكنيكهاي تقويت حافظه 6
24- جلسه بيست وچهار : تكنيكهاي تقويت حافظه 7
25- جلسه بيست وپنج : يادگيري زبانهاي خارجي
26- جلسه بيست وشش : يادگيري مطالب محاسباتي
27- جلسه بيست هفت : عوامل تقويت روحيه
28- جلسه بيست وهشت : تمرينات آرامش

در عصر سرعت و کامپیوتر، فردی موفق است که بیشتر بداند و موفق تر از او کسی است که سریعتر بیاموزد
اهميت تند خواني:
امروزه خواندن يكي از مهمترين وسايل ارتباطي انسان با محيط بيرونش مي باشد، وي سعي دارد با مطالعه منابع گوناگون ارتباط بيشتري با جهان خارج از خود برقرار نمايد و بر وسعت اطلاعات خويش بيافزايد. در اين ميان مطالب گوناگون با سرعت غير قابل وصفي افزايش مي يابند هر روز بر تعداد روزنامه ها، مجلات، كتابهاي درسي، داستاني، علمي، تحقيقاتي و غيره افزوده مي گردد كه در اين راستا نياز به مطالعه بيشتر نيز ضرورت مي يابد.
ولي مشكل عمده اين است كه براي افزايش اطلاعات خويش بايد زمان بيشتري را صرف مطالعه نمايد اما متاسفانه زمان محدود است و غير قابل افزايش پس چاره چيست؟ تنها راه حل اين است كه بر سرعت مطالعه خويش بيفزايد تا از غافله علم عقب نماند.
وقتي پيرامون انسان امروزي با انبوهي از كتابها احاطه مي گردد، زمانيكه وي در دنيايي از كتابها سرگردان ميشود، هنگامي كه زمان به سرعت مي گذرد و فرصت بس اندك است وي مات و مبهوت مي ماند و نمي داند چگونه از نتيجه زحمات دانشمندان و نويسندگاني كه عمر خويش را صرف مطالعه و تحقيق نموده اند استفاده كند و آرزو مي كند ايكاش راهي بود تا فرصت خواندن اينهمه مطالب را داشت، ولي اين آرزويش نيز تحقق يافت و سرانجام شيوه هاي آموزش تند خواني ارائه گرديد. سرانجام شيوه هايي بوجود آمد كه وي مي تواند خود را با كاروان علم و دانش هماهنگ كند، شيوه هايي كه وي را در رسيدن به اهدافش ياري مي دهند و اكنون آموزش اين شيوه ها در كشورهاي پيشرفته يك ضرورت محسوب مي گردد اما متاسفانه در كشور ما دوستداران علم و دانش با كاروان خود هماهنگ نيستند. مطمئنا اگر دانش آموزان و دانشجويان ما از مزاياي تند خواني آگاهي يابند از هيچ فرصتي جهت آموختن آن دريغ نمي ورزند. 
سر فصل های مطالب ارائه شده در این مجموعه در زمینه تندخوانی :

  • آشنایی با اصول علمی و عملی مطالعه و یادگیری موثر
  • افزایش سرعت مطالعه حداقل تا 5 برابر
  • بکارگیری سیستم مطالعه 8 مرحله ای
  • آشنایی با سیستم برنامه ریزی تحصیلی ، زندگی و شغلی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • ارتقاء روحیه و انگیزه
  • و ...

سر فصل های مطالب ارائه شده در این مجموعه در زمینه تقویت حافظه :

  • افزایش قدرت حافظه تا چندین برابر میزان کنونی
  • افزایش قدرت تمرکز و کاهش حواس پرتی
  • آموزش نحوه بکارگیری هر دو نمیکره مغز برای ثبت بهتر مطالب در مغز
  • افزایش چشمگیر شور و اشتیاق به مطالعه
  • آماده سازی ذهن برای ثبت اسامی اشخاص ، اشیاء ، اعداد و ارقام ، فرمولها و متون درسی پ
  • استفاده از ذهن همچون یک کامپیوتر پرقدرت در امور روزمره
  • نتایج بهتر ، بیشتر و ثمربخش تر در کلیه امور ( شغل ، تحصیل ، مدیریت و زندگی )

• و ...

این مجموعه در 5 dvd تصویری با کیفیت عالی عرضه میگردد.

لینک سفارش برای خرید :

http://www.3ib.ir/product.php?id=611

+ نوشته شده در  پنجشنبه 8 بهمن1388ساعت 10:58 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : بیان بدنی بازیگر

 

بیان بدنی بازیگر 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 216
  • نشر: قطره (02 دی، 1388)
  • شابک: 978-964-341-314-9
  • قطع کتاب: رقعی
  • وزن: 550 گرم
+ نوشته شده در  چهارشنبه 7 بهمن1388ساعت 0:9 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : فن بیان: مختص بازیگران تئاتر، سینما و ...

 

فن بیان: مختص بازیگران تئاتر، سینما و ... 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 200
  • نشر: قطره (09 آذر، 1388)
  • شابک: 978-964-341-277-7
  • قطع کتاب: رقعی
  • وزن: 500 گرم
+ نوشته شده در  سه شنبه 1 دی1388ساعت 11:54 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی زبان و ادبیات پارسی : دستور زبان فارسی

 

دستور زبان فارسی 
 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 368
  • نشر: توس (18 آذر، 1388)
  • شابک: 978-964-315-197-3
  • قطع کتاب: وزیری

   

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 دی1388ساعت 11:14 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : رمز کامیابی و شکوفایی: رهیافتی بر برنامه های تکنولوژی قدرت

 

رمز کامیابی و شکوفایی: رهیافتی بر برنامه های تکنولوژی قدرت 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 128
  • نشر: نگارستان کتاب (30 آبان، 1388)
  • شابک: 964-8155-05-4
  • قطع کتاب: رقعی
+ نوشته شده در  دوشنبه 30 آذر1388ساعت 10:9 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : فراتر از اعتماد به نفس

فراتر از اعتماد به نفس: چگونه به اعتماد به نفس دست پیدا کنیم 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 192
  • نشر: کتابدرمانی (0000)
  • شابک: 978-964-7108-47-8
  • قطع کتاب: رقعی
+ نوشته شده در  یکشنبه 8 آذر1388ساعت 0:19 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : خانه کتاب

 

نشانی پایگاه خانه کتاب :

http://www.ketab.ir/HomePage.aspx?TabID=3558&Site=ketab&Lang=fa-IR

+ نوشته شده در  شنبه 7 آذر1388ساعت 8:49 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : دانلود کتاب گویندگی و فن بیان

 

نوشته غلامعلی امیر نوری

تهیه شده در تحقیق و توسعه رادیو

حجم: 1.29 مگابایت؛ زمان لازم برای دریافت 3 دقیقه و 13 ثانیه با Dial-up

نوع فایل کتاب: PDF

تعداد صفحات: 263

لینک دانلود :

http://ketabnak.com/comment.php?dlid=3263

+ نوشته شده در  شنبه 7 آذر1388ساعت 8:21 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : آئین سخنوری

 

آیین سخنوری 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 200
  • نشر: کتابدرمانی (0000)
  • شابک: 978-964-7108-58-4
  • قطع کتاب: رقعی
  • وزن: 500 گرم
 
 
+ نوشته شده در  شنبه 7 آذر1388ساعت 0:15 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

گُزيده كتابشناسى تبليغ و سخنورى

گُزيده كتابشناسى تبليغ و سخنورى

كتابشناسى ـ همان گونه كه از مفهوم آن برمى‏آيد ـ به شناساندن كتاب و آشناسازى خوانندگان با آن مى‏پردازد و در نتيجه، انواع گونه گون را با خود همراه مى‏سازد و در مَثَل، كتابشناسى توصيفى، كتابشناسى تحليلى، كتابشناسى انتقادى و كتابشناسى موضوعى را در درون خويش جاى مى‏دهد.

آنچه در پى مى‏آيد، يك كتابشناسى موضوعى است كه كتاب‏هايى در زمينه «تبليغ و سخنورى» را معرفى مى‏نمايد و به صورت كتابشناسى گزينشى و كتابشناسى الفبايى به تصوير مى‏كشاند و «100 كتاب فارسى» را به ترتيب عنوان، نام پديدآورندگان (نويسنده و مترجم)، محل نشر، نام ناشر و تاريخ نشر پيشكش مى‏كند، به آن اميد كه مقبول افتد و در نظر آيد.

شايان توجه است كه پيش از خواندن اين كتابشناسى، به نكات زير نظر داشته باشيم:

يك. هنگام مطالعه اين كتابشناسى و گاه و بى گاه، نيم نگاهى نيز به اين حديث شريف داشته باشيم: «اُنظر إلى ما قالَ و لا تَنظُر إلى مَن قال»؛ به آن چه گفته است، بنگر و به آن كه گفته است، ننگر. پس، معرفى كتاب‏هاى در پى آمده، لزوماً به معنى تأييد همه پديدآورندگان و همه مندرجات آن‏ها نيست.

دو. از معرفى كتاب‏هاى غير فارسى كه ترجمه نشده‏اند، خوددارى كرده‏ايم.

سه. كتاب‏هايى كه مثلاً به تبليغات تجارى و تبليغ كالا و... پرداخته‏اند، ذكر نكرده‏ايم، و بيشتر به كاربردى بودن كتاب‏هايى كه در تبليغ دين .....


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 6 آذر1388ساعت 5:26 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : فن سخنوری و ارتباط آن با عدالت

عنوان فن سخنوری و ارتباط آن با عدالت / محمدرضا جلالی نائینی
موضوع سخنرانی و فن بیان
پدیدآور جلالی نائینی|محمدرضا
نام نشریه حافظ
زمینه --------
فاصله چاپ ماهانه
مدیر مسئول سيد حسن امين
سردبیر سيد حسن امين
صاحب امتیاز 
آدرس تهران - تقاطع انقلاب و فلسطين - شماره - 2 ساختمان مهر - طبقه 3
تلفن 66968488
فکس 66968487
 
+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 مهر1388ساعت 11:23 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : چگونه زیبا سخن بگوئیم ؟

 

چگونه زیبا سخن بگوییم: ایجاد محبوبیت و نفوذ در خانواده و اجتماع با استفاده از نیروی سحرآمیز کلام 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 72
  • نشر: کتابدرمانی (10 شهریور، 1388)
  • شابک: 978-964-91285-0-4
  • قطع کتاب: رقعی
  • وزن: 300 گرم
+ نوشته شده در  دوشنبه 6 مهر1388ساعت 11:58 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : آموزش گفتار

 

آموزش گفتار: برای مسلط بودن، جالب بودن، توانا بودن، جذب و متقاعد کردن مخاطب 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 128
  • نشر: ققنوس (03 مرداد، 1388)
  • شابک: 978-964-311-132-8
  • قطع کتاب: رقعی
+ نوشته شده در  یکشنبه 8 شهریور1388ساعت 10:20 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : دانلود کتاب ضرب المثل ها

در تاریخ که چرخی بزنیم می بینیم برای هر تکیه کلامی که حالا باب ضرب المثلی برای ماست چه داستان و حدیثی نهفته است...
ضرب المثل ها گاه منتقل کننده زبان ما بوده اند...در دوره ای که با حمله به ایران نفیس ترین کتب از روی زمین محو شد ضرب المثل ها یکی از راههای دست به دست شدن اندیشه و زیان به نسل بعد بوده اند.

حجم: 112.73 کیلوبایت؛ زمان لازم برای دریافت 16.49 ثانیه با Dial-up
» نوع فایل کتاب: PDF
» تعداد صفحات: 36

لینک دانلود:

http://ketabnak.com/comment.php?dlid=3092

+ نوشته شده در  شنبه 7 شهریور1388ساعت 8:32 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : خودآموز اصول و فنون سخنوری

خودآموز اصول و فنون سخنوری
علی فروزفر، در کتاب خودآموز اصول و فنون سخنوری در هفده فصل شیوه‌های سخنوری آموخته است.
  

هنر سخنوری بخش اساسی و مهمی از سامانه ارتباطات انسانی را در طول تاریخ تشکیل می‌داده است. اگر مردان بزرگ، سخن گفتن قدرتمندانه و برانگیزنده را نیاموخته بودند و از نفوذ کلام برخوردار نبودند سهمی را که الان در تاریخ بشر دارند، نداشتند. 
نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: 
کسب دانش و مهارت‌های پایه‌ای در ارتباطات شفاهی و آشنایی با اصول و فنون و قواعد سخنوری می‌تواند از شما یک ارتباط گر آزموده و موفق بسازد طوری که قادر باشید در بسیاری از موقعیت‌های ارتباط شفاهی، از جمله مکالمات روزمره، مباحث کلاسی، مذاکرات بازرگانی یا سیاسی، مصاحبه‌ها و حتی گفت و گو‌های روزانه قدرت بیان خود را به نمایش بگذارید. 
درآمدی بر فن بیان و سخن وری، صدا، ارتباط و سخن وری، مبانی و مفاهیم پایه ای ارتباط، طراحی ارتباط و تولید پیام اثربخش، گوش دادن یک قهرمان خاموش، آفرینش و به کارگیری معنا، طراحی پیام با واژه‌ها، موضوع هدف و مخاطب سخنرانی، آماده سازی و سازمان دهی سخنرانی، گونه‌های ایراد سخنرانی، آرامش تسلط و اطمینان، پیام‌های غیرکلامی در ارتباطات شفاهی، ارتباط شفاهی و فنآوری، ویژگی‌ها و توانمندی های یک سخنرران موفق، اخلاق در سخنوری، سخن و سخنوری در قرآن و کلام معصومان و سخن و سخن وری در کلام شاعران عنوان فصل‌های کتاب هستند. 
انتشارات سروش این کتاب را در 392 صفحه با قیمت 7هزار تومان منتشر کرده است. 

+ نوشته شده در  سه شنبه 13 مرداد1388ساعت 11:23 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : جلوه هایی از آیین سخنوری در دستور سخن : «نهج البلاغه»،بر پایه شرح ابن ابی الحدی

عنوان جلوه هایی از آیین سخنوری در دستور سخن : «نهج البلاغه»،بر پایه شرح ابن ابی الحدید
موضوع نهج البلاغه
پدیدآور فراتی،علی اکبر
نام نشریه علوم حديث
زمینه --------
فاصله چاپ فصلنامه
مدیر مسئول محمد محمدي نيك (ريشهري)
سردبیر مهدي مهريزي
صاحب امتیاز دانشكده علوم حديث
آدرس قم - بلوار 15 خرداد شهرک جهاد موسسه فرهنگي دارالحديث ، صندوق پستي 37185-3431
تلفن 02517176131
فکس 02517785050
 
 
+ نوشته شده در  سه شنبه 13 مرداد1388ساعت 11:44 قبل از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتاب شناسی فن بیان : چگونه گوش کنیم تا یاد بگیریم ؟

 

چگونه گوش کنیم تا یاد بگیریم 

 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 104
  • نشر: الماس دانش (22 تیر، 1388)
  • شابک: 964-7814-96-8
  • قطع کتاب: رقعی
+ نوشته شده در  یکشنبه 11 مرداد1388ساعت 12:50 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : خطابه و تحولات آن در اسلام

خطابه و تحولات آن در اسلام


عنوان انگليسي:
عنوان عربي:
نويسنده:ضیائی، علی اکبر
مقطع:کارشناسي ارشد
رشته گرايش:الهیات، معارف اسلامی وارشاد
دانشگاه:امام صادق (ع)
استاد راهنما:غلامحسین ابراهیمی دینانی
استاد مشاور:محمد خوانساری، عبدالله نوری
استاد ناظر:
تاريخ دفاع:
کلمات کليدي:،
واحد:
منابع:

چکيده:
هدف از تحقیق حاضر، بررسی سیر تاریخی خطابه از یونان تا دوره اسلامی و ادغام سبک منطقی کتب قدیم و مباحث جدید روانشناسی و تجربی فن خطابه و ارائه طرحی جدید با کارآیی بیشتر می باشد. روش تحقیق سندی و کتابخانه ای بوده و اطلاعات از طریق فیش برداری گردآوری شده است. رساله با بحث درباره معنای لغوی و اصطلاحی خطابه، اهمیت آن و وجوه اشتراک و افتراق خطابه و جدل آغاز شده و سپس به سیر تار یخی خطابه در یونان و روم و نیز خطابه درمیان پیروان نسطوری می پردازد. باتوجه به اینکه اسلوب بیان خطابه در عصر اسلامی از دوره جاهلی متاثر بوده است، تاریخچه خطابه در دوره جاهلیت نیز مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق با بررسی تاریخ خطابه در صدر اسلام، عصر اموی و عباسی و نیز بررسی خطابه در ایران ادامه یافته و با بیان اجزاء ، اقسام و توابع خطابه پایان می یابد. یافته های تحقیق نشان می دهد، آنچه که امروزه به عنوان فن خطابه شناخته شده دستاوردی از کوششها و ابتکارات معلم اول است که خود وی نیز تحت تاثیثر سوفسطائیان بود. اینان فن سخنوری را از دانشمندان سیسیل آموخته بودند و همچون بازاریان دوره گرد، متاع خویش را به مردم ارائه می کردند. ارسطو اصول و مبانی این فن را پایه ریزی کرده و رومیان آنرا بدون تغییر پذیرفتند. خطابه اسلامی از نظر عملی تحت تاثیر عصر جاهلی بود ولی با توجه به اینکه مسلمانان برای دعوت دین جدید و امر به معروف و نهی از منکر به خطابه روی آوردند، لذا اسباب رشد آن بیش از عصر جاهلی بوده است. قرآن و احادیث نبوی مهمترین الهام خطبا محسوب می شد که سبب تعالی بخشیدن به سبک و محتوای خطابه های اسلامی گردید. درقرنهای اول و دوم هجری تحولات خطابه تنها مربوط به موضوعات آن بود تا به سبک و اسلوب بیانی. اما گسترش حکومت اسلامی و برخورد مکسلمانان با سایر ملل، علاوه بر موضوعات، سبک بیانی آن را نیز متحول نمود. خطابه درایران، در طول تاریخ، نقشهای مهمی را ایفا نموده است که از نمونه های بارز آن می توان به خطب مشروطیت و انقلاب اسلامی ایران اشاره نمود. بروز خطابه در صحنه سیاسی ایران، پیوند ناگسستنی با عواطف مردم نسبت به دین و مذهب داشت و منبریان درمراشسم عزاداری ، به مشکلات و مفاسد رژیم طاغوت می پرداختند. فن خطابه آخرین بخش تحقیق است که درآن به اجزاء خطابه همچون عمود و اعوان، اقسام خطابه نظیر منافره، مشاجره و مشاوره و همچنین انواع خطابه و وظایف خطیب در هریک از آنها اشاره شده است. آخرین مبحث این بخش فصاحت و بلاغت سخن، ترتیب سخن و تاثیر سخن می باشد.

علاقمندان جهت دریافت اصل پایان نامه  به دانشگاه مربوطه مراجعه فرمایید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 8 مرداد1388ساعت 2:40 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : روش تبلیغ، اصول، مبانی و قالب ها

کتابشناسی فن بیان : روش تبلیغ، اصول، مبانی و قالب ها

يادداشت: رسالت ها، پیام تبلیغی و محتوای آن، ‌مبلغ موفق، مبانی تبلیغ،‌ انواع تبلیغ،‌ اقسام محتوایی تبلیغ، روش های تأثیر گذاری، فعالیت مؤثر و تبلیغات شیطانی از مطالب ارائه شده در این کتاب است./ تاریخچه، مبانی و مفاهیم سخنوری، انواع و مراحل سخنوری، مراحل سخنرانی، عوامل مؤثر در خطابه، موانع تبلیغ، تبلیغ از طریق ابزارها و مناظره از دیگر بخش ها و درس های این کتاب است.

کتاب «روش تبلیغ، اصول، مبانی و قالب ها »، نوشته حجت الاسلام رضاعلی کرمی، کتابی مناسب برای آشنایی مبلغان با اصول، مبانی و قالب های تبلیغ است. 

به گزارش رسا، کتاب «روش تبلیغ، اصول، مبانی و قالب ها »، نوشته حجت الاسلام رضا علی کرمی، کتابی مناسب برای آشنایی مبلغان با اصول، مبانی و قالب های تبلیغ است.

بر اساس این گزارش، کتاب روش تبلیغ، در بردارنده دو بخش، هفت فصل و 27 درس است، در بخش اول به مفاهیم، کلیات، ماهیت، تاریخچه، اهمیت و ارکان تبلیغ پرداخته شده است.

همچنین، رسالت ها، پیام تبلیغی و محتوای آن، ‌مبلغ موفق، مبانی تبلیغ،‌ انواع تبلیغ،‌ اقسام محتوایی تبلیغ، روش های تأثیر گذاری، فعالیت مؤثر و تبلیغات شیطانی از دیگر مطالب ارائه شده در این کتاب است.

تاریخچه، مبانی و مفاهیم سخنوری، انواع و مراحل سخنوری، مراحل سخنرانی، عوامل مؤثر در خطابه، موانع تبلیغ، تبلیغ از طریق ابزارها و مناظره از دیگر بخش ها و درس های این کتاب است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:«ناطق به هر مقدار که بتواند توجه مخاطبان خود را جلب کند، قدرت تأثیر گزاری بیشتری خواهد داشت. خطیب با در نظر گرفتن رعایت ویژگی های شخص توجه کننده جلب توجه کند. این ویژگی ها عبارتند از: نیازها، نگرش ها، انتظارات، انگیزه ها و تجربه های افراد».

گفتنی است، کتاب «کتاب روش تبلیغ، اصول، مبانی و قالب ها »، یکی از کتاب های درسی رشته تخصصی تبلیغ است.
 

+ نوشته شده در  شنبه 23 خرداد1388ساعت 11:15 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : اگر می خواهید سخنور شوید

اگر می خواهید سخنور شوید

میکروفون

کتاب «خودآموز اصول و فنون سخنوری» نوشته علی فروزفر با هدف اهمیت کاربردهای ارتباط گفتاری در دو بعد درون‌فردی و برون‌فردی و مهارت‌ها و تجارب ارتباط شفاهی منتشر شد.

 

به گزارش ایبنا، گفتار و ارتباط گفتاری رایج‌ترین عملکرد انسان در عرصه ارتباط با دیگران و محیط است. همچنان که این ارتباط، گران‌ترین ابزار ارتباطی و یکی از ارزشمندترین موهبت‌های الهی به انسان است و طیف وسیعی از شرایط و عوامل گوناگون باید در کنار هم قرار گیرد تا ارتباط گفتاری به شکلی شفاف و اثربخش برقرار شود.

 

در این میان، هنر سخنوری، بخش اساسی و مهمی از سامانه ارتباطات انسان در طول تاریخ است. اگر مردان بزرگ، سخن گفتن قدرتمندانه و برانگیزنده را نیاموخته بودند و از نفوذ کلام بهره‌ای نداشتند، چگونه می‌توانستند سهمی در شکل‌گیری تاریخ و تکامل تمدن بشر به عهده گیرند؟

 

سخنوری، یک هنر مرموز و دست نیافتنی نیست و دلیلی ندارد که افراد معدودی آن قدر خوش اقبال باشند که مهارت‌های این شیوه ارتباطی را به ارث ببرند

 

سخنوری، یک هنر مرموز و دست نیافتنی نیست و دلیلی ندارد که افراد معدودی آن قدر خوش اقبال باشند که مهارت‌های این شیوه ارتباطی را به ارث ببرند. به همین دلیل کتاب «خودآموز اصول و فنون سخنوری» با این هدف تالیف شده که خواننده، اهمیت کاربردهای ارتباط گفتاری در دو بعد درون فردی و برون فردی را درک کند، مهارت‌ها و تجارب ارتباط شفاهی خود را رشد دهد، شیوه‌های گوش دادن موثر را بیاموزد، اصول و قواعد سخنوری اثربخش را یاد بگیرد و بر اضطراب و تشویش ارتباطی غلبه کند.

 

این کتاب در 16 فصل سعی دارد این اصول و فنون را به مخاطب یادآوری کند. اصول فن بیان و سخنوری، طراحی ارتباط و تولید پیام اثربخش، گوش دادن به عنوان یک قهرمان خاموش، طراحی پیام با واژه‌ها، هدف و موضوع سخنرانی، آماده‌سازی و سازمان‌دهی سخنرانی، گونه‌های سخنرانی، پیام‌های غیرکلامی در ارتباطات شفاهی، بررسی ابعاد روانی سخنرانی و رابطه بین فناوری و ارتباط شفاهی و شیوه‌های بهره‌گیری اثربخش از امکانات و لوازم فنی و کمکی در جریان سخنوری و در پایان اخلاق در سخنوری و سخن و سخنوری در قرآن و کلام معصومان (ع) و شاعران فصول مهم این کتاب به‌شمار می‌آیند.

 

چاپ نخست کتاب «خودآموز اصول و فنون سخنوری» نوشته علی فروزفر در 392 صفحه و بهای 70000 ریال به کوشش انتشارات سروش منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

+ نوشته شده در  شنبه 23 خرداد1388ساعت 11:7 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : مهارتهای سخنرانی و ارائه مطلب

مهارتهای سخنرانی و ارائه مطلب

عنوان کتاب: مهارتهای سخن


رانی و ارائه مطلب 
نویسنده: رحمت ا... فتاحی، فاطمه نبوی
ناشر: تهران: چاپار، 1388 
شماره دیویی: م222ف 51/808 
توضیحات:  نويسندگان، اين کتاب را به دو بخش كلي اصول و مبانی ارائه سخنرانی و کاربرد فناوری در ارائه مطلب تقسيم کرده اند. در مقدمه ای کوتاه به بررسی ارزش سخنرانی پرداخته و از عواملی همچون انگيزه قوی، برنامه ريزی، کمک گرفتن از تجربه ها و دانش ديگران، تمرين و ... به عنوان اصول اوليه سخنرانی نام برده شده است. 
همچنين تهيه به موقع سخنرانی و اسلايدها، اطمينان از به همراه داشتن حداقل سه نسخه از فايل های لازم، پيش بينی وقايع غيرمنتظره و در نظر گرفتن شرايط و موقعيت مکان سخنرانی پيش نيازهايی دانسته شده که بايد به آنها توجه کرد. 
بخشی نيز به سخنرانی فی البداهه اختصاص يافته و در بخشی ديگر به راه های غلبه بر اضطراب اشاره شده است. در پايان نيز رهنمودهای لازم برای تهيه و نمايش اسلايد برای سخنرانی ارائه شده است. 
مطالعه اين کتاب می تواند برای اساتيد دانشگاهها، دانشجويان، نمايندگان اصناف مختلف و ساير افرادي که نياز به مهارت در سخنرانی و ارائه مطالب خود دارند، مفيد باشد. 



محل نگهداري: گردش كتاب و مطالعه بانوان 

+ نوشته شده در  شنبه 23 خرداد1388ساعت 11:4 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : مهارتهای سخنرانی و ارائه مطلب

مهارتهای سخنرانی و ارائه مطلب

معرفی کتاب

مهارتهای سخنرانی و ارائه مطلب/ رحمت ا… فتاحی، فاطمه نبوی.ـ تهران: چاپار، ۱۳۸۸
نویسندگان، این کتاب را به دو بخش کلی “اصول و مبانی ارائه سخنرانی” و “کاربرد فناوری در ارائه مطلب” تقسیم کرده اند. در مقدمه ای کوتاه به بررسی ارزش سخنرانی پرداخته و از عواملی همچون انگیزه قوی، برنامه ریزی، کمک گرفتن از تجربه ها و دانش دیگران، تمرین و … به عنوان اصول اولیه سخنرانی نام برده شده است.
همچنین تهیه به موقع سخنرانی و اسلایدها، اطمینان از به همراه داشتن حداقل سه نسخه از فایل های لازم، پیش بینی وقایع غیرمنتظره و در نظر گرفتن شرایط و موقعیت مکان سخنرانی پیش نیازهایی دانسته شده که باید به آنها توجه کرد.
بخشی نیز به سخنرانی فی البداهه اختصاص یافته و در بخشی دیگر به راه های غلبه بر اضطراب اشاره شده است. در پایان نیز رهنمودهای لازم برای تهیه و نمایش اسلاید برای سخنرانی ارائه شده است.
مطالعه این کتاب می تواند برای اساتید دانشگاهها، دانشجویان، نمایندگان اصناف مختلف و سایر افرادی که نیاز به مهارت در سخنرانی و ارائه مطالب خود دارند، مفید باشد.

+ نوشته شده در  شنبه 23 خرداد1388ساعت 9:9 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

کتابشناسی فن بیان : چگونه دیگران را شیفته خود کنید!

مقدمه

-بخش 1-اولین برخورد

-فصل اول:قدرت مردم

مزایای ارتباط

رو در رو

چرا خوش برخوردی به کار می آید؟

چرا 90 ثانیه؟

-فصل دوم:تاثیرات اولیه

ملاقات

خوش آمدگویی

یک تمرین برای خوش آمدگویی

دست دادن

برقراری رابطه دوستانه

مکالمه

آنچه خواهد آمد..

-بخش 2-90 ثانیه برقراری رابطه دوستانه

-فصل سوم:چیزی در این شخص وجود دارد که من واقعا از آن خوشم می آید!...

رابطه دوستانه طبیعی

رابطه دوستانه شانسی

رابطه دوستانه برنامه ریزی شده

زمینه مشترک

-فصل چهارم: همه چیز در حالت خلاصه می شود

یک حالت واقعا کارآمد

یک حالت واقعا ناکارآمد

انتخاب با شماست

یک تمرین برای حالت برانگیختن خاطرات خوش

-فصل پنجم:اعمال گویاتر از کلمات هستند

زبان بدنی

زبان بدنی باز

زبان بدنی بسته

حالت و اشارات جزئی تر

همخوانی

پیامهای مغشوش

خودتان باشید

تمرین برای همخوانی کلمات در مقابل لحن صدا

-فصل ششم:مردم از افرادی خوششان می آید که شبیه خودشان باشند..

هماهنگی طبیعی

هنر هماهنگ شدن

زورگویی

آنچه که به طور طبیعی رخ می دهد

در مورد افراد بدقلق چطور؟

چه وقت باید شروع به هماهنگی کنم؟

هماهنگی حالت

تمرین برای هماهنگی

هماهنگی زبان بدنی

-بخش 3-اسرار مکالمه

-فصل هفتم:فقط گفتن نیست، شنیدن هم هست

دست از حرف زدن بردارید و شروع به پرسیدن کنید!

برخورد تصادفی

اطلاعات آزاد

عدم توجه به نشانه ها

گوش دادن فعال

دادن و گرفتن

گفتگوی رنگی

تعریف و تمجید

تمرینی برای لحن صدا

از خطرات اجتناب کنید

خود را به یاد ماندنی کنید

تاثیرات پایدار

-فصل هشتم:معنی بخشیدن به حواسمان

بصری ، شنیداری یا جنبشی

خودآزمون -حس مطلوب شما چیست؟

هماهنگی با ترجیحات حسی

گفتگوی استعاری

تصاویر و اصوات

-فصل نهم:تعیین ترجیحات حسی

نیمرخ ترجیحات حسی

افشاگریهای تلویزیونی

بصری ها

شنیداری ها

جنبشی ها

به پرسیدن ادامه دهید

سازگاری و عدم سازگاری

نشانه های کلامی

کلمات بصری

گفتگوی بصری

کلمات شنیداری

گفتگوی شنیداری

کلمات جنبشی

گفتگوی جنبشی

نشانه های چشمی

تمرینی برای ترجیحات حسی

تمرین برای نشانه های چشمی

تعطیلاتی که اینگیرید به سختی به دست آورد

تصویر بزرگ

-فصل دهم:جمع بندی

از کجا باید شروع کنیم؟

رابطه دوستانه فرضی

یک قصه امروزی

-در مورد نویسنده


دریافتن راز موفقیت چندان دشوار نیست . هرچه شما با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید ، کیفیت زندگی شما بهتر می شود. 
چرا ارتباط با برخی از مردم آسان تر از برخی دیگر است؟ چرا شخصی با کسی که تازه او را ملاقات کرده ، خوب صحبت می کند در حالی که فرد دیگری با همان شخص هیچ ارتباط خوبی نداشته باشد؟ آشکاراست که بایستی چیزی در سطحی فراتر از آگاهی هوش ما روی داده باشد . اما آن چیز چیست؟
این کتاب چگونگی ارتباط هر چه بهتر با دیگران را به شما می آموزد و از طریق تمرین هایی که آموزش داده شده ، می توانید کیفیت ارتباطات خود را ارتقاء ببخشید.
-اولین برخورد
-از کجا باید شروع کنیم؟
-90 ثانیه برقراری رابطه دوستانه
-همه چیز در حالت خلاصه می شود
-اسرار مکالمه
-فقط گفتن نیست ، شنیدن هم هست
-معنی بخشیدن به حواسمان
-نشانه های چشمی
-اعمال گویاتر از کلمات هستند

+ نوشته شده در  شنبه 23 خرداد1388ساعت 8:28 بعد از ظهر  توسط سید محمد فقیه سبزواری  | 

مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر